שחזור נתונים אבודים באמצעות מעבדה

תוכן עניינים

הצעד הראשון הוא לברר את הסיבה לכישלון. ניתן לעשות זאת על ידי בדיקת הדיסק הקשיח. השלב הבא הוא שחזור נתונים מהדיסק הקשיח שכשל באמצעות מעבדה מקצועית. הנתונים משוחזרים על ידי שימוש בשילוב תוכנה וחומרה מיוחד, הנקרא Data Recovery Service (DRS).

דיסק קשיח כושל יכול להיות אסון עבור כל עסק. זה יכול לגרום לאובדן נתוני לקוחות חשובים ולפגיעה במוניטין של החברה שלך. עם זאת, עם עזרה מקצועית, אתה יכול לקבל את הנתונים שלך בחזרה.

מעבדה מקצועית תשתמש במגוון טכניקות כדי לחלץ נתונים מהדיסק הקשיח הפגום כולל:

– תוכנה לשחזור נתונים: זוהי תוכנה המשמשת לסריקת הדיסק הקשיח ולאיתור קבצים שעדיין ניתנים לקריאה.

– מיקרוסקופיה של כוח מגנטי: טכניקה זו כוללת סריקה לאיתור שדות מגנטיים על פני השטח של מגש או ראש בדיסק קשיח.

– אידוי ואקום בטמפרטורה נמוכה: טכניקה המשמשת ליצירת ואקום על מגש ולאחר מכן לאדות מתכת עליה מאלקטרודה בטמפרטורה נמוכה כדי לא להפריע לשום מידע על פני השטח שלה.

כונן דיסק קשיח הוא התקן אחסון המשתמש בדיסקים מגנטיים לאחסון נתונים. כאשר דיסק קשיח נכשל, הנתונים המאוחסנים בו אובדים. ואם הנתונים חשובים מאוד, יש לשחזר אותם מהכונן הכושל.

השלב הראשון בשחזור נתונים

השלב הראשון בשחזור נתונים מדיסק קשיח פגום הוא לקחת אותם למעבדה מקצועית. המעבדה תשתמש בכלי תוכנה וחומרה מיוחדים כדי לסרוק את הכונן ולאחזר כמה שיותר מהנתונים המקוריים. השלב הבא הוא לנקות את כל הסקטורים הפגומים בכונן כדי שניתן יהיה לסרוק אותם שוב. לאחר מכן, הם ינסו לקרוא את כל הסקטורים הזמינים בכונן כדי לאחזר את כל הקבצים או התיקיות שנותרו שעדיין שם אך לא היו ניתנים לקריאה קודם לכן בגלל סקטורים לא טובים או בעיות אחרות בחומרה או בתוכנה. אם כל השלבים הללו נכשלים, ייתכן שלא יישאר להם שום דבר לעשות מלבד למחוק ולאתחל מחדש את הכונן לשימוש חוזר מאוחר יותר.

האם אפשר לשחזר נתונים לבד?

יש כמה דרכים לשחזר נתונים בעצמך, אבל זו לא הדרך הטובה ביותר. אתה יכול לנסות לשחזר את הנתונים עם תוכנת צד שלישי, אתה יכול גם לנסות לשחזר את הנתונים עם כמה כלים חינמיים. אבל שיטות אלה לא תמיד אמינות והן עלולות לגרום לנזק רב יותר לקבצים שלך.

אם אין לך ברירה אחרת ואתה עדיין רוצה לשחזר את הנתונים שלך בעצמך, יש כמה טיפים שיכולים לעזור לך. ראשית, ודא שהמחשב שלך במצב תקין לפני שחזור נתונים. שנית, גבה את הקבצים החשובים שלך באופן קבוע, כך שאם יקרה להם משהו שוב בעתיד, יהיה לך עותק נוסף שלהם.

אפשר לשחזר נתונים בעצמו, אבל זה לא תמיד האפשרות הטובה ביותר. הסיבה העיקרית היא שישנם סוגים רבים ושונים של טכניקות שחזור נתונים ויכול להיות קשה לבחור את הטוב ביותר.

אם אתה רוצה לשחזר נתונים בעצמך, יש כמה דברים שאתה צריך לשקול. ראשית, עליך לדעת איזה סוג מכשיר יש לך ואיזה סוג נתונים אבדו או נפגמו. שנית, אתה צריך לדעת כמה כסף אתה רוצה להשקיע בתהליך הזה וכמה זמן ייקח לתהליך ההחלמה.

שחזור נתונים הוא תהליך של הצלת נתונים מאמצעי אחסון שניזוקו או פגומים.

אפשר לשחזר נתונים לבד, אבל זה לא קל. יש הרבה דברים שצריך לעשות כדי לשחזר נתונים. זה כולל הכרת סוג המדיה וסוג הנזק שנגרם, כמו גם להחזיק את הכלים המתאימים לעבודה.