מה הטיפול האידיאלי באסטמה של העור?

תוכן עניינים

אסטמה של העור היא מצב עור שכיח המשפיע על העור וגורם לו להיות מגרד, אדום ומגורה. המצב נגרם לרוב מרמות גבוהות של לחות או תגובה לחומרים מסוימים.

ישנם טיפולים שונים לאסטמה של העור, אך הטיפול הטוב ביותר עבורך יהיה תלוי בגורם לתסמינים שלך. אם יש לך אלרגיה לחומרים מסוימים, אז הימנעות מחומרים אלה תהיה ההימור הטוב ביותר שלך בטיפול בסימפטומים שלך. אם רמות גבוהות של לחות גורמות לתסמינים שלך, אז שימוש ביחידת מיזוג אוויר יכול לעזור להקל עליהם.

אסטמה של העור היא מצב שבו העור הופך לאדום ומודלק. זה יכול להיגרם מתגובה אלרגית לאלרגן, כגון קיסוס רעיל, או לחומרים מגרים כמו סבונים, חומרי ניקוי וממיסים.

הטיפול באסטמה של העור תלוי בגורם הבסיסי. לדוגמה, אם זה נגרם מאלרגיה, ייתכן שתצטרך להימנע מהאלרגן שגרם לתגובה מלכתחילה. אם זה נגרם על ידי חומר גירוי כימי, אז תצטרך להפסיק להשתמש במוצר המסוים הזה.

טיפול על ידי פוטותרפיה

אסטמה של העור היא מצב המתאפיין בתגובה אלרגית לחומרים בסביבה. פוטותרפיה, הידועה גם בשם פוטוכימותרפיה, היא טיפול באסתמה של העור הכרוך בחשיפת המטופל לאור אולטרה סגול.

השימוש בפוטותרפיה בטיפול באסטמה של העור נמצא יעיל והוא נמצא בשימוש כבר עשרות שנים. זה הוצג לראשונה בשנת 1887 ולאחר מכן שוב בשנת 1903. השימוש בטיפול זה גדל עם הזמן מכיוון שניתן לתת אותו בבית.

הטיפול באסטמה של העור באמצעות פוטותרפיה הוא צורת טיפול חדשה יחסית, אך היא הפכה פופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות. הסיבה לכך היא שהוא מציע יתרונות רבים על פני טיפולים אחרים ונמצא כיעיל יותר מכמה טיפולים אחרים.

אסטמה של העור היא סוג של דלקת כרונית המשפיעה על העור וגורמת לו לגרד, להתקלף שלפוחיות. זה יכול גם לגרום למגוון של תסמינים לא נעימים שאינם מוגבלים לגירוד ושלפוחיות, כמו כאב, אדמומיות, נפיחות וכאב יחד עם עלייה בטמפרטורת הגוף. אסטמה של העור יכולה גם להוביל לסיבוכים כגון זיהום או איבוד דם.

פוטותרפיה היא סוג של טיפול באסתמה של העור הכולל חשיפת העור לאור אולטרה סגול. הטיפול מיושם בדרכים שונות, לרבות:

– מנורות UV

– אור שמש

– מקורות אור מלאכותיים כגון צינורות פלורסנט או נוריות LED.

קרני ה-UV מופנות אל האזורים הפגועים של העור, מה שמאפשר למערכת החיסון להגיב על ידי ייצור תאי דם לבנים נוספים. זה מוביל לשיפור בתסמינים ולעלייה ביכולתו של האדם להדוף זיהום.

האם טיפול בפוטותרפיה יכול להעלים לגמרי את המחלה?

טיפול פוטותרפיה הוא טיפול פופולרי לאסטמה של העור. אבל האם זה יכול לבטל לחלוטין את המצב?

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה. טיפול פוטותרפיה הוא אחד הטיפולים הנפוצים ביותר לאסטמה של העור, אך לא ניתן לומר שהוא יכול להעלים את המצב לחלוטין. הטיפול ניתן בדרך כלל בבית חולים ונמשך בדרך כלל בין 10-15 דקות. עם זאת, אם אתה מחפש פתרון קבוע יותר לאסטמה של העור שלך, עליך להתייעץ עם הרופא שלך לגבי אפשרויות אחרות העומדות לרשותך.

בפוטותרפיה, המטופלים נחשפים לאור אולטרה סגול (UV) או לפעמים לאור נראה באורכי גל ספציפיים, בהתאם למצב המטופל. הרעיון הוא לשלוט בדלקת ולהפחית תסמינים כמו אדמומיות וגרד.

הצורה הנפוצה ביותר של פוטותרפיה היא טיפול אולטרה סגול B (UVB), המשתמש בקרינת UVB באורך גל של 311 ננומטר (ננומטר). טיפול מסוג זה יכול לשמש בין היתר לטיפול בפסוריאזיס, ויטיליגו, אקזמה ודרמטיטיס הרפטיפורמיס.

לא קל להעלים לחלוטין אסתמה של העור. הדרך הטובה ביותר לשלוט בה היא באמצעות טיפול פוטותרפיה.

בפוטותרפיה, המטופל נחשף לאורך גל של אור שיכול לדכא את מערכת החיסון ובכך להפחית את הדלקת. טיפול זה יכול להיעשות בשתי דרכים: במכשיר "קבוע" או במכשיר שנע בגוף המטופל.

טיפול פוטותרפיה עובד היטב עבור אנשים שאלרגיים לחומרים מסוימים, כגון אבקה או קשקשים של בעלי חיים. זה עוזר גם לאנשים שיש להם מצב עור הנקרא דרמטיטיס הרפטיפורמיס, הגורם לשלפוחיות בעור ובפה.